Spesialister på ventilasjonsrens

Beboere

Opplever du hodepine eller konsentrasjonsvansker hjemme i ditt rekkehus?
Føler du deg slapp og trøtt når du er i huset ditt?
Er det vond matlukt i oppgangen i borettslaget ditt?

Har du tørr hud eller tørre slimhinner i øyne, nese og hals når du er hjemme?

Det høres ut som du har et dårlig inneklima. Har du noen gang utført en kontroll av ventilasjonsanlegget i ditt borettslag, enebolig, hus, leilighet eller rekkehus?
I Norge bruker store deler av tiden vår inne, og inneklimaet er dermed ekstremt viktig å ta vare på for å bevare vår helse, produktivitet og trivsel.

Alle ventilasjonsanlegg krever vedlikehold for optimal effekt og et sunt inneklima. Gjør man ikke dette kan det utløse astma, allergi, hodepine, slapphet, nedsatt konsentrasjon- og prestasjonsevne, tørr hudd, tørre og såre slimhinner i øyne, nese, hals og andre helseplager.

ProRens utfører kostnadsfri befaring der vi kan avdekke om du har behov for rens, og vi gir deg et uforpliktende pristilbud om rens er nødvendig.

Vi utfører rens av avtrekk, vifter eller ventiler, skifter filter (dette burde gjøres hvert år) og kan bistå deg med alt du har av spørsmål innen rens og vedlikehold av ventilasjon. Hele ditt ventilasjonsanlegg burde, i de fleste tilfeller, renses med intervaller på hvert femte år i følge Byggforsk SINTEF.

Les mer om: Rens av støv

"Inneklima", Astma- og Allergiforbundet
"Slik får du sunn bolig", Sinnetshelse.no